streda 17. apríla 2013

Paradajková polievka


Je a asi aj ostane jednou z mojich najobľúbenejších, aj keď podľa diéty podľa krvných skupín by som sa jej s mojou skupinou B mala vyhýbať. Smola, paradajky sú moja najobľúbenejšia zelenina (hoci som niekde čítala, že z biologického hľadiska je to ovocie). Najlepšia polievka je z čerstvých, slnkom vyhriatych paradajok, ale ak také nie sú k dispozícii, chutná je aj z konzervovaných.



Potrebujeme:

2 konzervy, alebo 1 veľkú sklenenú fľašu lúpaných paradajok (polpa di pomodoro, pomodori pelati)
500 ml talianskeho paradajkového pretlaku (passata di pomodoro, napr. Valfrutta)
vývar alebo voda na zriedenie (s vývarom je chutnejšia, ak nemáme, stačí voda)
olivový olej
1 cibuľu
3 strúčiky cesnaku
soľ, cukor
čierne korenie, muškátový oriešok, sušenú bazalku a oregano, prípadne tymián
na ozdobu - čerstvá bazalka, oregano, tymián a strúhaný parmezán

Postup:
  1. Cibuľu nakrájame na drobno a opražíme na olivovom oleji (2-3 lyžice). Pridáme roztlačený cesnak.
  2. Ak máme čerstvé paradajky, sparíme ich, olúpeme, nakrájame na kocky a pridáme do hrnca, ak nie, použijeme kupované lúpané paradajky a pretlak.
  3. Zriedime vývarom, polievka by však mala byť dostatočne hustá.
  4. Okoreníme, osolíme, pridáme lyžicu cukru a cca 20 minút povaríme.
  5. Na tanieri ozdobíme čerstvými bylinkami a môžeme posypať strúhaným parmezánom.
Dobrú chuť! :)


3 komentáre:

  1. skvelý recept :-)
    paradajkovú som varila po prvý krát, takže som varila presne podľa receptu, druhý krát som si ho mierne prispôsobila.
    Namiesto olivového oleja - maslo, namiesto pretlačeného cesnaku a pokrájanej cibule - cesnak a cibula v celku prekrojené napoly.
    Pretlačený cesnak bol výrazne cítiť. Pridala som aj celé nové korenie :-)

    každopádne ďakujem za fajn recept !

    jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, každý si varí podľa svojej chuti, aj ja si vždy recepty prispôsobujem :) A keďže som na tie talianske chute, musím v nej výrazne cítiť hlavne cesnak a bylinky. Som rada, že chutila :)

      Odstrániť
  2. Dik za recept, nikdy som este nevarila paradajkovu, ale je to moja oblubena, urobim, tesim :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)